پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4504
-
الف
+

هالیوود اقتباسی از «سرود کریسمس» دیکنز را می‌سازد

فیلم سینمایی «مردی که کریسمس را اختراع کرد» که اقتباسی آزاد از داستان «سرود کریسمس» نوشته چارلز دیکنز است، به کارگردانی ران وست ساخته می‌شود.

فیلم سینمایی «مردی که کریسمس را اختراع کرد» که اقتباسی آزاد از داستان «سرود کریسمس» نوشته چارلز دیکنز است، به کارگردانی ران وست ساخته می‌شود.

در این فیلم قرار است  "دن استیونز" در نقش چارلز دیکنز بازی کند. کریستوفر  پلامر نیز در نقش اسکروچ و جاناتان پرایس در نقش پدر دیکنز در این فیلم بازی می‌کنند.

این فیلم ۶ هفته از زندگی دیکنز را که صرف نوشتن این داستان کلاسیک کرده دربرمی‌گیرد.

گفتنی است فیلمنامه «مردی که کریمس را اختراع کرد» را سوزان کوین نویسنده «موزارت در جنگل» می‌نویسد. از آنجا که دن استیونز، بازیگر اصلی این فیلم،  سالی پرکار را پشت سر گذاشته هنوز تاریخی برای اکران این فیلم اعلام نشده است.

کتاب «سرود کریسمس» سال ۱۸۴۳ زمانی که دیکنز نویسنده معروفی شده بود به چاپ رسید. در این کتاب شخصیت اصلی یعنی "اسکروچ" که مردی ثروتمند ولی خسیس و سنگدل است، به کمک روح دوستش، مارلی و سه روح کریسمس متحول می‌شود. او پس از دیدن رنج مرم تبدیل به مردی سخی می‌شود که همگان او را دوست دارند.

چارلز دیکنز سال ۱۸۱۲ متولد شد و سال ۱۸۷۰ درگذشت. او برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

دیکنز برای داستان‌سرایی و نثر توانمندش و خلق شخصیت‌های به یادماندنی، بسیار تحسین شده است. «دیوید کاپرفیلد»، «آرزوهای بزرگ»، «الیور توییست» و «داستان دو شهر» از جمله آثار اوست که هر یک بارها با اقتباس سینمایی روی پرده نقره‌ای رفته‌اند یا در قالب مجموعه‌های تلویزیونی روی آنتن رفته‌اند.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر